2008-10-08

Pynt-Embellishments



I går gjorde jag en ny upptäckt. Det ger en sån kick. Jag sydde små figurer på vattenlösligt material. Dessa sammanfogade jag sedan på höjden. Det blev vackra små blommor. Sen fortsatte jag med att lägga Angelinafilm emellan det vattenlösliga materialet. Sydde och sammanfogade på samma sätt som förut. Sen avslutade jag med att värma det hela med varmluftspistolen och dekorerade med pärlor och gulfärg. Det blev fint pynt. Kanske till hattar? Som Maria syr så fina. Eller till väskor? Eller skall jag göra broscher av dem?
Yesterday I made a new discovery. It gives such a kick. I sewed small figures on watersoluble material. I joined them together. They became such beautiful small flowers. Then I continued and sewed the same figures but with Angelina film in between. I joined them in the same way as before. Then I went over them with the heatgun and decorated them with pearls and goldcolour. They turned into really nice embellishments. Maybe for hats? Maria makes really nice ones. Or for bags?
Or should I turn them into brooches?

7 kommentarer:

PetraO sa...

Jag tycker absolut att det ska bli broscher - jättefina! / Petra

skapasaker sa...

Vilken rolig upptäckt! Och vilken trevlig blogg du har! Här ska jag kika in ofta! :)

gunnelsvensson sa...

Mycket läckra, visst är det kul när man kommer på nya upptäckter ?

Gårdsromantik sa...

Vilken rolig idé!

Jag har också en blogg men bloggar mest om min butik.

Ett bra tips är
http://pennyshouse22.blogspot.com/
hon virkar underbara bakelser!

Hälsningar Maud

Anonym sa...

Jag skulle kunna bara tänka mig att ha sådana där att dekorera i fönstren, bokhyllan osv...

Fick ett par handgjorda dukhängare av en vän som låg inne på sjukhuset samtidigt som jag och de är så fina så jag har lagt dom i mitt lilla fönster som vätter mot bron så alla kan se dom när de ska knacka på hos mig...

Ha en bra dag/Kram

Textil stil sa...

Verkligen jättefint och ett intressant material.Måste prova på...snart.Tycker även väldigt mycket om dina armband i dina tidigare inlägg!!!

Eva i Halmstad sa...

Riktigt häftiga
Perfekt på en hatt eller basker , eller överallt.
Må så gott.
Eva.

Sidor