2009-08-30

Återbruk och modevisning-Reuse and fashionshow




Under det kommande året så skall vi ha ett spännande tema i skolan som jag arbetar på. Det övergripande temat är identitet för alla de ämnen som deltar. I slöjden skall vi bl.a. arbeta med återbruk. En av de designers som vi kommer att anlita för att inspirera eleverna i sitt skapande visade upp sina kläder på modemässan Stajl by Malmö. Jag var där och tog kort, njöt av solen och de fina kläderna.
Hemma har jag gjort en jacka av en T-shirt som legat oanvänd i mina lådor länge. Nu kanske jag börjar använda den när den är omsydd....
In the year to come we are going to work with reusing old clothes. One of the designers that will come to our school to inspire the pupils in their creative process showed her clothes at a fashionshow in Malmö today. I was there taking photos, enjoing the sun and the clothes.
At home I`ve turned an old T-shirt into a jacket. The T-shirt has been laying unused for years in my drawer. Maybe I will start using it now when it`s turned into a jacket.

Inga kommentarer:

Sidor