2009-08-23

Broderi och björnbär-Embroidery and blackberries




Jag har blivit medlem i en broderigrupp i Lund. I går var jag på första träffen för hösten. Det är var roligt och inspirerande att träffa likasinnade och så fick jag broderat lite på mitt sommarbroderi som jag inte kommit särskilt långt på. Jag skall visa en bild på det när jag kommit lite längre. En var gruppens deltagare skall ställa ut på lasarettet i Lund under september. Det är Elisabeth Kalvenaes-Skallsjö. Hon gör fina små tavlor där hon kombinerar applikation och broderi. På eftermiddagen fick jag plockat årets första björnbär. Det finns massor av dem och de blir till underbar sylt.
I dag så har jag beskurit hallonen och upptäckte då en mängd underbara skalbaggar i snåren. Vet inte om de gör någon skada, hoppas inte det. 
I have become a member of an embroidery group in Lund. We had our first meeting yesterday. It is really fun and inspiering to meet people who share the same interest. I embroidered on my summerembroidery. I will show you a photo of it another time. One of the members of the group is exhibiting during September. She makes beautiful pictures where she combines applique and embroidery. 
Yesterday afternoon I went picking blackberries. There are loads of them. They make lovely jam. 
Today I found some really pretty beetles on the raspberryleaves. I don`t know if they`ll do any harm, hope not.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Fint med broderisällskap! Man sporrar varandra och har tevligt tillsammans!
Björnbären är både vackra och goda. Vi har också mycket bär i år, men plockar bara dem nära eller i trädgården, hittills iallafall.

ewa-christine sa...

Hoppas att du kommer att ha många timmars stimulerande sällskap framför dig. Det är härligt med inspirationsmöten.............björnbären ser goda ut!!

Tack för dina fina ord "hemma hos mig"

Sidor