2009-01-18

Örhänge-Earrings




Jag har äntligen gjort mig av med ett "dåligt samvete". Jag lovade i höstas att jag skulle skicka in något tips till tidningen Slöjdforum. Jag försöker för det mesta att göra saker med en gång. Men ibland så  går det bara inte, kalendern är för full. Sen ligger dessa "måsten" och gnager på ens samvete. När jag väl höll på med detta så tänkte jag att det kanske finns någon bloggläsare som också vill ha denna beskrivning även om jag skrivit om detta här innan.
Örhänge av Angelinafilm.
Lägg  två lager Angelinafilm av olika färg mellan vattenlösligt material. Jag använder soluvlies, som går bra att rita på. Rita cirklar i olika storlekar. Sy blommor i cirklarna. Klipp ut cirklarna och skölj bort det vattenlösliga materialet. Tryck till blomcirklarna och låt dem torka. Värm cirklarna med med varmluftspistol så att du smälter bort en del av filmen, speciellt runt ytterkanten av cirkeln. Sy fast pärlor och måla ev. med metallfärg. jag har sytt fast mina på örhängeskrokar , men de blir också fina som broscher, armband eller halsband.
Lycka till med vad du nu än skapar. 
I don`t  have time to translate the whole text in English. The text is a description of how to make earrings in Angelina film. If you want a translation of the text, please contact me.

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Så fina dessa är, tack för att du delar med dig !!
Tack för kommentaren på min blogg, först fick jag fundera på vad du menade med den fina bakgrunden på bilden, var den var tagen ?! Jag tänkte först på själva fotot som är taget framför ett fönster med spetsgardin, men sedan insåg jag att du menade var jag tagit själva fotot på broderiet ?? Och det är inte märkvärdigt alls, jag har lagt det ner utanför min ytterdörr,jag har en liten förstukvist med trägolv, jag behövde ljus och behövde ta bilden utomhus :-)

Anonym sa...

Åh helt underbara! Skulle vara roligt att pröva på någon gång!

Sidor