2008-09-14

En rödlila dag -A purple day



I dag har jag börjat förstå hur man kan bli lite besatt av att blogga. Jag har haft kameran i högsta hugg och tänkt på vad som kan vara intressant att visa och skriva om. Dagen började med ett besök på en loppis där jag fyndade spetsar, som sedan skall användas till fritt broderi. Sen åke jag och plockade björnbär som jag gjorde sylt på. I trädgården plockade jag en rosalilabukett innan jag gjorde en grönsaksjuice på rödbetor, äpple, morötter och ingefära. I kväll målade jag lite broderier som jag gjort klara. Jag var frestad att måla dem i "dagens färg" men avstod och de blev blåa och rostbruna som planerat

Today I have started to understad how you can become a bit obsessed with blogging. I have had my camera with me ready to shot and thought about what can be of interest to show and write about. The day started with a visit to a fleamarket where I found some lovely laces, they were a real bargain. I am going to use them in some of my embroidery projects. Then I went to pick blackberries, that I later made some jam on. In my garden I picked a buch of purple flowers before I made a vegetabledrink on beetroots, apples, carrots and ginger. This evening I painted some embroideries that I had finished. I was tempted to paint them in "the colour of the day" but refrained from it and painted them in blue and rust as planned.

2 kommentarer:

PetraO sa...

Visst är det härligt med bloggandet! och väldigt lätt att bli sittandes i timmar... / petra

MOXY sa...

Vist �r det kul i bloggv�rden. Man hittar nya sidor att bes�ka och f� inspiration. Vackra blommor.

Sidor